نظرسنجی

نظر شما درباره قرعه ایران در جام جهانی؟
۰
یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
۰ |
۰

حرف آخر| هنر درآمدزایی

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

درآمدزایی در فوتبال، یکی از چالش‌های اصلی مدیران باشگاه‌ها در سراسر جهان است.

خبرورزشی/ فرخ حسابی؛ باشگاه‌های بزرگ دنیا بر حسب اعتبار و سابقه‌ای که دارند به طور معمول راه‌های مشخصی برای کسب درآمد دارند که همه آن‌ها نیز البته در فرآیند فوتبال خصوصی صورت می‌گیرد. حق پخش تلویزیونی مهم‌ترین منبع درآمد در فوتبال و به طور کلی، همه ورزش‌ها در همه جای جهان به حساب می‌آید، البته غیر از ایران! در کشور ما صدا و سیما که با سیستم دولتی اداره می‌شود مهم‌ترین منبع مالی فوتبال را از این ورزش دریغ کرده و به همین دلیل همیشه سایه مشکلات مالی بر سر فوتبال ایران دیده می‌شود، در مورد سایر ورزش‌ها هم که نیاز به صحبت در مورد مسائل مالی نیست. اینکه فوتبال ما چه زمانی قرار است به حق پخش تلویزیونی دست پیدا کند را هیچ‌کس نمی‌داند و تحقق این موضوع بیشتر به یک رؤیا می‌ماند، اما برای درآمدزایی در همه جای جهان قطعاً و حتماً راه‌های دیگری نیز وجود دارد که همه باشگاه‌های بزرگ دنیا نیز از آن تبعیت می‌کنند و فقط وابسته به موضوع حق پخش تلویزیونی نیستند. رئال‌مادرید برای معرفی ادن آزار، ستاره بلژیکی تازه به خدمت گرفته خود و همچنین بازیکنی به نام لوکا یوویچ که از فرانکفورت آلمان به مادرید پیوسته، مراسم معرفی باشکوهی برگزار کرد و با بلیت‌فروشی در هر دو مراسم، درآمدزایی مناسبی کرد که این قضیه در مورد ادن آزار و با حضور بیش از ۵۰ هزار طرفدار رئال، کاملاً چشمگیر بود. علاوه بر آن در این روز، پیراهن‌های باشگاه با اسم ادن آزار و ستاره‌های جدید تیم، و همچنین توپ‌هایی که مخصوص این روز طراحی شده بود در غرفه‌های فروش محصولات هواداری در داخل ورزشگاه به فروش رسید و به این ترتیب درآمد خوبی نصیب باشگاه شد. بلیت‌فروشی و درآمدزایی برای معرفی ستاره‌های جدید تیم‌ها، موضوع جدیدی در فوتبال نیست. باشگاه ناپولی در سال ۱۹۸۴ برای معرفی دیگو مارادونا بیش از ۶۵ هزار هوادار خود را در ورزشگاه سن‌پائولو گردهم آورد و بلیت‌فروشی کرد، یعنی از حدود ۳۵ سال قبل هم این راه برای درآمدزایی در باشگاه‌ها وجود داشته و البته فقط هم مخصوص اروپا نیست. باشگاه بوکاجونیورز آرژانتین سال ۲۰۱۵ برای بازگشت کارلوس توس اسطوره باشگاه مراسمی با حضور ۴۵ هزار طرفدار تیم برپا کرد.
در ایران هم طرفداران تیم‌های پرطرفدار در ابتدای فصل قطعاً شوق دیدن بازیکنان و حتی مربیان جدید و بزرگی که باشگاه به خدمت می‌گیرد را دارند و به شرطی که شرایط درستی برای رفاه هواداران فراهم شود و مراسمی شایسته ترتیب داده شود تیم‌های پرطرفدار ما نیز توانایی کسب درآمد از این راه را دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره قرعه ایران در جام جهانی؟

پربازدیدها

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی